Probleem/uitdaging

Wij zijn benaderd door UNO architecten met een interessant concept van een heel groot groen bouwproject in ons Rotterdam! Stadslandgoed de Groeninx. Voor zo’n enorm project heb je natuurlijk steun nodig van de mensen en van de gemeente. 

Maar hoe bereik je die op een leuke en informatieve manier? 

Wij kregen van UNO een uitgebreide briefing en een plan van aanpak waarmee we gelijk van start konden gaan.

Huisstijl | Logo | Flyer | Website | Boek | Handleiding

Landgoed de Groeninx in 2025

In de groenste wijk van Rotterdam, Ijselmonde, is het stadslandgoed de Groeninx geboren. Een buurt waar mensen hun eigen groenten en kruiden telen, waar kinderen veilig op straat kunnen spelen en waar in het voorjaar de geluidswal veranderd in een kleurrijke bloemenzee. De zandkleurige weg naar de Buitenplaats de Groeninx leidt naar een gebouw ind e vorm van een langgerekte heuvel met groene terassen op het dak.

Huisstijl elementen

Huisstijl kleuren

#F5C33D

#3BABC9

#168C43

#6CAD7C

Logo

Het idee achter het logo

Om te beginnen hebben we natuurlijk een “gezicht” nodig een goed logo en bijpassend huisstijl om mensen bekend te maken met het concept.
We zijn begonnen met een onderzoek naar het landschap en naar de concurrentie zodat we een goed begrip hebben van het project en de doelgroep. Zo hebben we samen met UNO het stadslandgoed de groeninx verdeeld in secties en op basis van die secties hebben we een logo concept ontwikkeld wat lijkt op een vleugel maar eigenlijk zijn het de onderdelen van de Groeninx map!

Vervolgens zijn we gaan nadenken over het kleur gebruik. We hebben gekozen voor natuurlijke kleuren die je tegen kan komen op het landgoed zelf! Het zachte vrolijke kleurenpalet zorgt voor een vriendelijke groene uitstraling en dat is precies waar Groeninx voor staat!

Screenshot 2022-03-01 at 10.33.46 logo-groeninx-kleur-01

De verschillende secties

Deze vormen en kleuren zijn dan ook in het boek zichtbaar als er sprake is van dit element.

Ook in de rest van de huisstijl is dit een lijn die we zo veel mogelijk hebben doorgetrokken. 
Denk aan de flyers en de website.

Drukwerk

Flyers

Met het sterke logo + de huisstijl  konden we beginnen met het ontwerpen van de flyers en de website.

Voor de flyers hebben we gekozen voor een losse/speelse vormgeving dit omdat de flyers vooral voor een positief gevoel moesten zorgen bij de bewoners van het landgoed en die op een vriendelijke wijze te informeren over de grote plannen van UNO. 

Het Boek + Bijlage

Na een succesvol campagne op het landgoed zelf en positieve feedback van de mensen was het tijd voor de volgende stap en dat is, gemeente informeren over de plannen van UNO.

Dit hebben we gedaan door middel van een prachtig ontworpen boek in nauwe samenwerking met UNO. Het boek is vol met informatie over de geschiedenis en de toekomst van het landgoed dit moesten wij op zo’n manier vormgeven dat alle informatie duidelijk was maar dat het ook makkelijk en mooi was om naar te kijken!

Foto's van het boek

Ontwerp website

Landingspagina

De website was een onepager en moest in tegenspraak van de flyers juist strakker en zakelijker overkomen deze is vooral bedoeld voor verdere inhoudelijke informatie en inschrijvingen voor de bijeenkomsten van bijvoorbeeld de  gemeente raad.

Het meest belangrijke aspect van de website was dat bezoekers hier makkelijk contact kunnen opnemen en inschrijven via het formulier.

Ook op zoek naar nieuwe branding?